لافا مورینگا - وبلاگ سلامت و زیبایی
لافا مورینگا - وبلاگ سلامت و زیبایی

لافا مورینگا - وبلاگ سلامت و زیبایی

علائمی که در سنین یائسگی تجربه خواهید کرد

میانگین سن یائسگی در استرالیا 51 سال است. خطر ابتلا به سرطان آندومتر به ازای هر سالی که یک زن در دوران یائسگی است، حدود 6 درصد افزایش می یابد. برای مثال، خطر ابتلا به سرطان آندومتر در زنانی که در سن 55 سالگی یائسه می شوند، نسبت به زنی که در سن 51 سالگی یائسه می شوند، 26 درصد بیشتر است. برعکس، زنی که در سنین پایین‌تر یائسه می‌شود، خطر ابتلا به سرطان آندومتر را کاهش می‌دهد.

حال در این مقاله بررسی خواهیم کرد یائسگی از چه سنی آغاز می‌شود و چه علائمی دارد.




سن یائسگی


علائم یائسگی در طول زمان تکامل می یابند زیرا بدن شما به آرامی سطح هورمون های تولیدمثلی را که تولید می کند کاهش می دهد. در اینجا علائم یائسگی که ممکن است بر اساس سن تجربه کنید آمده است.


علائم یائسگی در سن 40 سالگی

 

در اکثر افراد علائم یائسگی به این زودی شروع نمی شود. اگر یائسگی قبل از 40 سالگی اتفاق بیفتد، به آن یائسگی زودرس می گویند. حتی اگر بین 40 تا 45 سالگی اتفاق بیفتد، نیز به آن یائسگی زودرس گفته می‌شود کمتر از 10 درصد از زنان یائسگی زودرس را تجربه می کنند.

اگر در اوایل دهه 40 هستید و به طور مرتب علائمی مانند تغییر در زمان یا جریان پریود، گرگرفتگی، تغییرات خلق و خو یا مشکلات خواب را تجربه می کنید، آنها را نادیده نگیرید. با یک متخصص زنان صحبت کنید.


علائم یائسگی در سن 45 سالگی

 

در سن 45 سالگی، بسیاری از زنان وارد دوران پیش از یائسگی می شوند و متوجه اولین علائم یائسگی می شوند. برای برخی از زنان، علائم خفیف و کوتاه مدت هستند. برای دیگران، علائم یائسگی می تواند مخرب و طولانی مدت باشد.


علائم یائسگی در 50 سالگی


اکثر خانم ها آخرین قاعدگی خود را در حدود 50 سالگی خواهند داشت. پس از 12 ماه بدون پریود، یائسگی کامل شده و پس از یائسگی شروع می شود.

 با نزدیک شدن به یائسگی، سطح استروژن و پروژسترون شما با سرعت بیشتری شروع به کاهش می کند. در نتیجه، علائم شما احتمالاً شدیدتر خواهند شد.

 قاعدگی‌های شما احتمالاً نامنظم‌تر می‌شوند تا زمانی که در نهایت متوقف شوند. ممکن است نوسانات خلقی بیشتر و افزایش بی خوابی را تجربه کنید. و احتمالاً علائم جدیدی را تجربه خواهید کرد که در حوالی یا بلافاصله بعد از یائسگی رایج هستند، از جمله:

 

علائم یائسگی در سن 55 سال و بالاتر


در حدود سن 55 سالگی، اکثر زنان وارد سال های پس از یائسگی شده اند. پس از یائسگی، بدن شما با میزان کمتر استروژن و پروژسترون سازگار می شود و بسیاری از زنان احساس بهره وری، هوشیاری و آزادی بیشتری می کنند – حالا که نیازی به نگرانی در مورد کنترل بارداری یا مدیریت پریود نیستند.

 

با این حال، سال‌های پس از یائسگی علائم جدیدی به همراه دارند. برخی از موارد قابل انتظار عبارتند از:

 

خشکی یا نازک شدن پوست و مو



استروژن در تولید کلاژن نقش دارد. کلاژن پوست، مو، استخوان و بسیاری دیگر از بافت های اطراف بدن شما را می سازد. از آنجایی که سطح استروژن شما پس از یائسگی کمتر است، ممکن است پوست یا موهای شما خشک یا نازک‌تر شود.

 

خشکی یا حساسیت واژن


سطوح پایین استروژن همچنین می تواند باعث خشک شدن و نازک شدن بافت واژن شود. این ممکن است باعث ناراحتی یا درد در حین رابطه جنسی شود.

 

خشکی یا حساسیت واژن معمولاً پس از یائسگی اتفاق می‌افتد، اما تشخیص زودتر آن غیرعادی نیست. یک مرطوب کننده یا روان کننده اغلب می تواند این علائم را تسکین دهد و به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

 

مشکلات عضلات کف لگن


آیا می دانستید که استروژن همچنین به حمایت از کناره های مثانه کمک می کند؟ استروژن کمتر می تواند منجر به ضعیف شدن عضلات کف لگن شود. به همین دلیل است که بی اختیاری ادرار و تکرر ادرار پس از یائسگی شایع است. پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه‌های درمانی را برای بهبود علائم خود شناسایی کنید، از جمله تغییر سبک زندگی، درمان کف لگن یا دارو.

 

چه زمانی باید برای کمک به یائسگی به پزشک مراجعه کنم؟


نحوه تجربه هر مرحله از یائسگی منحصر به فرد خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است گرگرفتگی نداشته باشید، اما بی خوابی باعث می شود احساس خستگی و تحریک پذیری کنید. یا شاید اولین علامت تغییر خشکی واژن باشد.

 علائم یائسگی را اغلب می توان با حفظ یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و استفاده از داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه کنترل کرد.

 اما اگر علائم شما آنقدر شدید است که فعالیت های روزانه را تحت تاثیر قرار دهد یا شما را از انجام کارهایی که دوست دارید باز دارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال مشاوره و مراقبت از علائم یائسگی باشید.

 پزشکان متخصص زنان و زایمان و پرستاران و ماماهای دارای گواهی، همراه با پرستاران مجرب و سایر متخصصان سلامت زنان، می توانند به نگرانی ها و علائم شما گوش دهند و برای ایجاد یک برنامه مراقبت شخصی با شما همکاری کنند. گزینه های مراقبتی ممکن است شامل تغییرات سبک زندگی، درمان جایگزینی هورمونی (HRT) و مکمل ها یا داروها باشد.

 

صحبت در مورد برخی از علائم یائسگی ممکن است سخت تر از سایرین باشد - اما منتظر نمانید. متخصصان سلامت زنان همه چیز را شنیده‌اند و تخصص لازم را برای کمک به شما در مدیریت علائم یائسگی دارند. هرچه زودتر بدانند چه چیزی شما را آزار می دهد، زودتر می توانند به شما کمک کنند تا راه درستی برای مدیریت علائم خود پیدا کنید.

آشنایی با انواع جوش و راه‌های خانگی درمان آن

جوش بزرگترین معضل در میان عارضه‌های پوستی که عموم افراد در سنین مختلف با آن درگیر هستند. ابندایی‌ترین گام در مواجه شدن با جوش شناسایی علت آن است. جوش‌های عارضه‌های پوستی متورم و بعضا دردناک و التهابی هستند که دلایل، انواع و راه‌های درمان متفاوت و متنوعی هستند. یکی از مهم‌ترین مسائل که در شناخت نوع و علت جوش موثر است محل ایجاد جوش است. جوش‌ه دارای انواعی از جمله زیر پوستی، سرسیاه، سرسفید، پاپول، پاسچول و انواع دیگری هستند که برخلاف راهی که عموم مردم برای از بین بردن آن انتخاب می کنند فشار دادن آن تنها وضعیت جوش را بدتر میکند. فشار دادن جوش باعث پخش شدن باکتری در سطح پوست شده و علاوه بر به‌جای گذاشتن جای جوش باعث سرایت آن به سایر نقاط صورت میشود. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع جوش صورت و چند راهکار ساده برای از بین بردن جوش میپردازیم پس اگر دنبال راهی خانگی برای رهایی از جوش‌های صورت و بدن هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نوع جوش خود را بشناسید

شناخت نوع جوش در درمان آن و جلوگیری از ایجاد دوباره‌ی آن موثر است. در ادامه توضیح مختصری درباره انواع جوش صورت و بدن خواهیم داد.

  • جوش سرسیاه: صورت: این جوش در منافذ باز پوست و درنتیجه‌ی اکسید شدن سلول‌های مرده پوست و سبوم‌های حاصل از فعالیت غدد چربی هستند ایجاد میشود. پاکسازی منظم پوست و لایه برداری در درمان و جلوگیری از ایجاد مجدد این نوع جوش‌ها موثر است.
  • جوش سرسفید: این جوش‌ها برخلاف جوش‌های سرسیاه باعث مسدود شدن  منافذ پوست میشود. این جوش‌ها التهابی و دردناک و دارای مرکز سفید هستند. فشار دادن جوش سر سفید باعث سرایت آن به سایر نقاط صورت و ایجاد جای جوش میشود.
  • جوش‌های زیرپوستی: جوش های زیرپوستی از رایج‌ترین انواع پوست هستند که عموما به علت رژیم غذایی نامناسب، تمیز نبودن روبالشتی و صفحه تلفن همراه و نداشتن روتین پوستی مناسب به‌وجود می‌آیند. موثرترین راه برای درمان جوش‌های زیر پوستی اسکراب پوست صورت است. اسکراب پوست جوش‌های زیرپوستی را به روی پوست منتقل کرده و سپس اقدامات لازم برای درمان جوش‌ها انجام شود.

  • پاپول: پاپول‌ها جوش‌های چرکی نیستند این جوش‌ها در نتیجه‌ی بسته شدن منافذ پوست با سلول‌های مرده و چربی و رشد باکتری موسوم به باکتریوم ایجاد میشوند. فشار دادن این نوع جوش‌ها باعث ریختن مواد داخل آن به سطح پوست و ایجاد جوش در سایر نقاط صورت به علت نفوذ باکتری به پوست میشود.
  • جوش‌های پاسچول: این نوع جوش‌ها برجستگی‎‌های قرمز رنگ و ملتهب با مرکزی سفید یا زرد رنگ را ایجاد میکنند که عموما روی صورت، قفسه سینه و کمر دیده میشوند. این نوع جوش‌های چرکی در نتیجه ی تجمع باکتری‌ها، سلول‌های ایمنی یا تغییرات هورمونی به‌وجود می‌آِیند و فشار دادن آن‌ها باعث بدتر شدن وضعیت و سرایت جوش به سایر نقاط بدن میشود.

چگونه جوش‌های صورت را با مواد در دسترس و ساده درمان کنیم؟

در قسمت قبل انواع جوش صورت و بدن را معرفی کردیم در این قسمت قصد داریم چند راهکار ساده برای درمان خانگی جوش صورت را معرفی کنیم.

برای جوش‌های غیر عفونی از یخ استفاده کنید

اگر جوش شما هنوز عفونی نشده است یخ بهترین راه درمان برای آن است. یخ التهاب جوش را کم کرده و باعث از بین رفتن چربی جمع شده در قسمت جوش میشود. دقت کنید قرار دادن مستقیم یخ بر روی صورت به پوست آسیب می رساند. برای استفاده از یخ برای پوست صورت چند تکه یخ را داخل پارچه قرار داده و روی پوست صورت خود قرار دهید و اجازه دهید چند لحظه بماند. این کار را به مدت چند دقیقه متوالی انجام دهید.

از ماسک عسل و دارچین استفاده کنید

عسل و دارچین هر دو دارای خاصیت ضد التهابی ئ ضد میکروبی است. استفاده از عسل و دارچین به علت داشتن خاصیت ضدعفونی کننده التهاب جوش را کاهش داده و باعث تسریع بهبود آن شود. ماسک عسل و دارچین خاصیت لایه‌برداری نیز دارد و برای درمان جوش‌های سرسیاه نیز مفید است.

برای استفاده از این ماسک دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا ماسکی خمیری شکل به دست آید. ماسک را پس از شستن صورت روی آن بمالید و پس از 15 دقیقه ماسک را با آب ولرم شسته و با حوله نرم خشک کنید.

روغن جوجوبا؛ ترمیم کننده جوش صورت

روغن جوجوبا از درختچه‌ای که زیستگاه آن اغلب در جنوب ایالات آریزونا، کالیفرنیا و مناطق شرقی کشور مکزیک است به دست می‌آید این روغن دارای آثار ترمیم کنندگی و ضد التهاب است و به همین دلیل برای کاهش التهاب و بهبود جوش صورت و هم‌چنین ترمیم زخم از آن استفاده می شود.

ترکیب روغن جوجوبا با لوسیون یا ماسک خاک رس تاثیر آن در از بین بردن جوش صورت را افزایش میدهد اما در صورت دردسترس نداشتن این محصولات روغن جوجوبا را روی یک تکه پنبه ریخته و برای از بین بردن جوش آن را روی جوش‌های صورت خود ماساژ دهید.

تجربه شما از درمان جوش صورت

جوش صورت مشکلی است که در سنین نوجوانی و جوانی به علت تغییرات هورمونی در بین افراد شایع است اما در سایر سنین نیز ممکن است به دلایل مختلف با آن مواجه شوید. در این مقاله سه راه حل مفید برای درمان جوش صورت را ذکر کردیم اگر شما نیز روش موثری برای درمان خانگی جوش صورت میشناسید لطفا آن را با ما درمیان بگذارید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/natural-acne-treatments/

 

 


همه چیز درباره خواص بی‌نظیر ویتامین B12

ویتامین B12 (کوبالامین) نقش اساسی در تشکیل گلبول های قرمز، متابولیسم سلولی، عملکرد اعصاب و تولید DNA دارد.منابع غذایی ویتامین B12 شامل مرغ، گوشت، ماهی و محصولات لبنی است. ویتامین B12 به برخی غذاها مانند غلات صبحانه غنی شده اضافه می شود و به عنوان مکمل خوراکی در دسترس است. اغلب تزریق آمپول ویتامین B12 یا اسپری بینی B12  برای درمان کمبود ویتامین B12 تجویز می‌شود.

کمبود ویتامین B12 در افرادی که از رژیم گیاهخواری یا وگان دارند قابل مشاهده می‌باشد زیرا غذاهای گیاهی حاوی ویتامین B12 نیستند. افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش که بر جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد نیز مستعد کمبود ویتامین B12 هستند.

در صورت عدم درمان، کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به کم خونی، خستگی، ضعف عضلانی، مشکلات روده، آسیب عصبی و اختلالات خلقی شود.

مقدار توصیه شده روزانه ویتامین B12 برای بزرگسالان 2.4 میکروگرم است.

ویتامین b12

 

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است ویتامین b12 منجر به موارد زیر شده‌است:

بیماری قلبی و عروقی : محققان قبلا معتقد بودند که ویتامین B12، هنگامی که با اسید فولیک (ویتامین B9) و ویتامین B6 ترکیب شود، ممکن است با کاهش سطح یک اسید آمینه در خون (هموسیستئین) از بیماری های قلب و عروق خونی جلوگیری کند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که ترکیب این ویتامین ها به نظر نمی رسد خطر یا شدت بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش دهد.

زوال عقل : کمبود ویتامین B12 با زوال عقل و عملکرد شناختی پایین مرتبط است، اما مشخص نیست که آیا مکمل های ویتامین B12 ممکن است به پیشگیری یا درمان زوال عقل کمک کند یا خیر.

عملکرد ورزشی: طبق بررسی‌های صورت گرفته مکمل های ویتامین B12 انرژی شما را افزایش دهد یا شما را به ورزشکار بهتری تبدیل کند.

اکثر مردم ویتامین B12 کافی را از یک رژیم غذایی متعادل دریافت می کنند. با این حال، افراد مسن، گیاهخواران، وگان ها و افرادی که شرایطی دارند که بر توانایی آنها در جذب ویتامین B12 از غذاها تأثیر می گذارد، ممکن است از استفاده از مکمل های خوراکی سود ببرند.

مکمل های ویتامین B12 همچنین برای زنان باردار یا شیرده و رژیم های گیاهخواری یا وگان توصیه می شود.

 

عوارض ویتامین B12


 

مصرف ویتامین B12  هنگامی که در دوزهای مناسب مصرف شود، خطری برای بدن و پوست و مو ایجاد نمی‌کند در حالی که مقدار توصیه شده روزانه ویتامین B12 برای بزرگسالان 2.4 میکروگرم است، دوزهای بالاتر بی خطر هستند. بدن شما فقط به اندازه ای که نیاز دارد ویتامین B12 جذب می کند و هر مقدار اضافی از طریق ادرار شما دفع می‌شود.

دوزهای بالای ویتامین B12، مانند مواردی که برای درمان کمبود استفاده می شود، ممکن است باعث شود:

 

·         سردرد

·         تهوع و استفراغ

·         اسهال

·         خستگی یا ضعف

·         احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا

مصرف بعضی از داروها سبب جذب بهتر ویتامین B12 میشوند که شامل موارد زیر است:

 

اسید آمینوسالیسیلیک : مصرف این دارو برای درمان مشکلات گوارشی ممکن است توانایی بدن شما برای جذب ویتامین B12 را کاهش دهد.

کلشی سین : مصرف این داروی ضد التهابی که برای پیشگیری و درمان حملات نقرس استفاده می شود ممکن است توانایی بدن شما را برای جذب ویتامین B12 کاهش دهد.

متفورمین : مصرف این داروی دیابت ممکن است توانایی بدن شما برای جذب ویتامین B12 را کاهش دهد.

مهارکننده های پمپ پروتون مصرف امپرازول (Prilosec)، لانزوپرازول (Prevacid) یا سایر داروهای کاهش دهنده اسید معده ممکن است توانایی بدن شما برای جذب ویتامین B12 را کاهش دهد.

مکمل های ویتامین C (اسید اسکوربیک): مصرف ویتامین B-12 همراه با ویتامین C ممکن است میزان موجود ویتامین B12 را در بدن شما کاهش دهد. برای جلوگیری از این تداخل، ویتامین C را دو یا چند ساعت پس از مصرف مکمل ویتامین B12 مصرف کنید.

ممکن است پزشک تغییر داروها یا زمان‌بندی دوز را برای جبران هرگونه تداخل احتمالی توصیه کند.

پوستی شفاف با روتین مراقبت از صورت

استفاده از محصولات مراقبت از پوست خوب و با کیفیت همیشه کافی نیست، برای اینکه محصولات شما بیشترین تاثیر را داشته باشند، باید آنها را به ترتیب صحیح استفاده کنید و روتین پوستی خود را رعایت کنید. البته نوع رعایت روتین شما به نوع پوست، ترکیبات و فرمولاسیون محصولات و زمان روز بستگی دارد. با این حال، یک قانون کلی است که به ترتیب بافت، از نازک ترین به ضخیم ترین اعمال شود، زیرا محصولات نازک قادر به نفوذ به محصولات ضخیم تر نیستند.


8 مرحله روتین پوستی برای مراقبت از صورت

 

فرقی نمی‌کند یک روتین سه مرحله‌ای یا نه مرحله‌ای را رعایت کنید، مهم این است روتین مراقبت از پوست خود را به ترتیب انجام دهید. ابتدا  با یک پایه تمیز و لطیف شروع می‌کنید، سپس از مواد غلیظ و فعال استفاده کنید و با آبرسانی و رطوبت پوست و استفاده از ضد آفتاب بدون هیچ نگرانی از پوست خود حفاظت و مراقبت کنید. در این مقاله 8 مرحله روتین پوستی را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

مرحله اول روتین پوستی: شستشوی صورت

 

ابتدا با دستان تمیز صورت خود را بشویید و بعد مقداری از پاک‌کننده خود را با دستان خود روی صورت بمالید، شستن صورت را با فشار ملایم روی تمام صورت ماساژ دهید. دست های خود را بشویید و صورت خود را با آب ماساژ دهید تا زمانی که کف ر.ی صورت شما و کثیفی‌ها از بین برود. سپس صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید. اگر آرایش می کنید، ممکن است لازم باشد دو بار در شب تمیز کنید. ابتدا آرایش خود را با روغن پاک کننده یا آب میسلار پاک کنید. سعی کنید از پاک کننده‌های مخصوص آرایش چشم  استفاده کنید که کاملا آرایش چشم شما  را پاک کند و دقت کنید از مالیدن چشم خودداری کنید.

مرحله دوم روتین پوستی: استفاده از تونر صورت

 

بعد ار شستشوی صورت، بدون اینکه هیچ آلودگی روی پوست وجود داشته باشد مقداری تونر را روی پنبه یا پد آرایشی بهداشتی بریزید، زیرا تونر سلول های مرده پوست را با موادی مانند اسید گلیکولیک از بین می برد البته فقط در شب استفاده کنید. دقت کنید تونر لایه بردار و رتینوئید یا سایر لایه بردارها به طور همزمان استفاده نکنید.

مرحله سوم روتین پوستی: سرم صورت

 

صبح ها زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان‌ها است خصوصا استفاده از ویتامین سی پوست شما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. البته شب هم زمان خوبی برای استفاده از یک سرم مرطوب کننده با اسید هیالورونیک است که از خشک شدن پوست شما در شب جلوگیری می کند، به خصوص اگر از درمان‌های ضد پیری یا آکنه استفاده می کنید که می توانند پوست را تحریک و خشک کنند. سرم ها همچنین می توانند حاوی لایه بردارهایی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یا اسید لاکتیک باشند. از هر محصول آرایشی بهداشتی که استفاده می کنید، همیشه به یاد داشته باشید: سرم های مبتنی بر آب باید زیر مرطوب کننده قرار گیرند. سرم های روغنی باید بعد از مرطوب کننده استفاده شود.

مرحله چهارم روتین پوستی: کرم دور چشم

 

می توانید مرطوب کننده معمولی را به ناحیه زیر چشم خود بزنید، اما اگر تصمیم به استفاده از کرم دور چشم تخصصی دارید، خیلی عالی است زیرا که کرم های دور چشم نازک تر از مرطوب کننده های صورت هستند.

 

 

مرحله پنجم روتین پوستی: مرطوب کننده

 

مرطوب کننده  پوست را آبرسانی می کند و سبب جذب بهتر و سریع‌تر محصولاتی که تا به حال در روتین پوستی استفاده کرده‌اید می‌شود و نقش مهمی در رطوب رسانی و شادابی و طراوت پوست شما دارند.

مرحله ششم روتین پوستی: کرم ضدآکنه و ضدجوش

 

رتینوئیدها (مشتقات ویتامین A از جمله رتینول) می توانند با افزایش گردش سلولی پوست، لکه های تیره، جوش ها و خطوط ریز را کم‌رنگ کنند، اما همچنین می توانند به ویژه برای پوست های حساس تحریک کننده باشند، اگر از رتینوئیدها استفاده می کنید، بدانید که در مقابل نور خورشید تجزیه می شوند، بنابراین فقط باید در شب استفاده شوند. آنها همچنین پوست شما را نسبت به آفتاب بسیار حساس می کنند، بنابراین استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

مرحله هفتم روتین پوستی: روغن صورت

 

اگر از روغن صورت استفاده می کنید، حتما آن را بعد از سایر محصولات مراقبت از پوست خود بمالید زیرا هیچ چیز دیگری نمی تواند به روغن نفوذ کند.

مرحله هفتم روتین پوستی: ضد آفتاب

 

استفاده از ضد آفتاب آخرین مرحله از روتین پوستی است، متخصص پوست به شما خواهد گفت که محافظت در برابر آفتاب مهمترین بخش هر روتین مراقبت از پوست است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند.

 

نظرشما

 

اگر شما هم از روتین مراقبت از پوست نتیجه گرفته‌اید نظر خود را با ما در میان بگذارید...