لافا مورینگا - وبلاگ سلامت و زیبایی
لافا مورینگا - وبلاگ سلامت و زیبایی

لافا مورینگا - وبلاگ سلامت و زیبایی

پوستی شفاف با روتین مراقبت از صورت

استفاده از محصولات مراقبت از پوست خوب و با کیفیت همیشه کافی نیست، برای اینکه محصولات شما بیشترین تاثیر را داشته باشند، باید آنها را به ترتیب صحیح استفاده کنید و روتین پوستی خود را رعایت کنید. البته نوع رعایت روتین شما به نوع پوست، ترکیبات و فرمولاسیون محصولات و زمان روز بستگی دارد. با این حال، یک قانون کلی است که به ترتیب بافت، از نازک ترین به ضخیم ترین اعمال شود، زیرا محصولات نازک قادر به نفوذ به محصولات ضخیم تر نیستند.


8 مرحله روتین پوستی برای مراقبت از صورت

 

فرقی نمی‌کند یک روتین سه مرحله‌ای یا نه مرحله‌ای را رعایت کنید، مهم این است روتین مراقبت از پوست خود را به ترتیب انجام دهید. ابتدا  با یک پایه تمیز و لطیف شروع می‌کنید، سپس از مواد غلیظ و فعال استفاده کنید و با آبرسانی و رطوبت پوست و استفاده از ضد آفتاب بدون هیچ نگرانی از پوست خود حفاظت و مراقبت کنید. در این مقاله 8 مرحله روتین پوستی را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

مرحله اول روتین پوستی: شستشوی صورت

 

ابتدا با دستان تمیز صورت خود را بشویید و بعد مقداری از پاک‌کننده خود را با دستان خود روی صورت بمالید، شستن صورت را با فشار ملایم روی تمام صورت ماساژ دهید. دست های خود را بشویید و صورت خود را با آب ماساژ دهید تا زمانی که کف ر.ی صورت شما و کثیفی‌ها از بین برود. سپس صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید. اگر آرایش می کنید، ممکن است لازم باشد دو بار در شب تمیز کنید. ابتدا آرایش خود را با روغن پاک کننده یا آب میسلار پاک کنید. سعی کنید از پاک کننده‌های مخصوص آرایش چشم  استفاده کنید که کاملا آرایش چشم شما  را پاک کند و دقت کنید از مالیدن چشم خودداری کنید.

مرحله دوم روتین پوستی: استفاده از تونر صورت

 

بعد ار شستشوی صورت، بدون اینکه هیچ آلودگی روی پوست وجود داشته باشد مقداری تونر را روی پنبه یا پد آرایشی بهداشتی بریزید، زیرا تونر سلول های مرده پوست را با موادی مانند اسید گلیکولیک از بین می برد البته فقط در شب استفاده کنید. دقت کنید تونر لایه بردار و رتینوئید یا سایر لایه بردارها به طور همزمان استفاده نکنید.

مرحله سوم روتین پوستی: سرم صورت

 

صبح ها زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان‌ها است خصوصا استفاده از ویتامین سی پوست شما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. البته شب هم زمان خوبی برای استفاده از یک سرم مرطوب کننده با اسید هیالورونیک است که از خشک شدن پوست شما در شب جلوگیری می کند، به خصوص اگر از درمان‌های ضد پیری یا آکنه استفاده می کنید که می توانند پوست را تحریک و خشک کنند. سرم ها همچنین می توانند حاوی لایه بردارهایی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یا اسید لاکتیک باشند. از هر محصول آرایشی بهداشتی که استفاده می کنید، همیشه به یاد داشته باشید: سرم های مبتنی بر آب باید زیر مرطوب کننده قرار گیرند. سرم های روغنی باید بعد از مرطوب کننده استفاده شود.

مرحله چهارم روتین پوستی: کرم دور چشم

 

می توانید مرطوب کننده معمولی را به ناحیه زیر چشم خود بزنید، اما اگر تصمیم به استفاده از کرم دور چشم تخصصی دارید، خیلی عالی است زیرا که کرم های دور چشم نازک تر از مرطوب کننده های صورت هستند.

 

 

مرحله پنجم روتین پوستی: مرطوب کننده

 

مرطوب کننده  پوست را آبرسانی می کند و سبب جذب بهتر و سریع‌تر محصولاتی که تا به حال در روتین پوستی استفاده کرده‌اید می‌شود و نقش مهمی در رطوب رسانی و شادابی و طراوت پوست شما دارند.

مرحله ششم روتین پوستی: کرم ضدآکنه و ضدجوش

 

رتینوئیدها (مشتقات ویتامین A از جمله رتینول) می توانند با افزایش گردش سلولی پوست، لکه های تیره، جوش ها و خطوط ریز را کم‌رنگ کنند، اما همچنین می توانند به ویژه برای پوست های حساس تحریک کننده باشند، اگر از رتینوئیدها استفاده می کنید، بدانید که در مقابل نور خورشید تجزیه می شوند، بنابراین فقط باید در شب استفاده شوند. آنها همچنین پوست شما را نسبت به آفتاب بسیار حساس می کنند، بنابراین استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

مرحله هفتم روتین پوستی: روغن صورت

 

اگر از روغن صورت استفاده می کنید، حتما آن را بعد از سایر محصولات مراقبت از پوست خود بمالید زیرا هیچ چیز دیگری نمی تواند به روغن نفوذ کند.

مرحله هفتم روتین پوستی: ضد آفتاب

 

استفاده از ضد آفتاب آخرین مرحله از روتین پوستی است، متخصص پوست به شما خواهد گفت که محافظت در برابر آفتاب مهمترین بخش هر روتین مراقبت از پوست است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند.

 

نظرشما

 

اگر شما هم از روتین مراقبت از پوست نتیجه گرفته‌اید نظر خود را با ما در میان بگذارید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد